GIH biblioteket

   
 
På vetenskaplig grund : en vetenskapsteoretisk vägledning för lärare och lärarstudenter
Your basket is empty
Vis
Location
  • Forskningsmetodik Matta
Main Entry - Personal Name
Title Statement
  • På vetenskaplig grund : en vetenskapsteoretisk vägledning för lärare och lärarstudenter
Publication, Distribution, etc. (Imprint)
  • Liber, Stockholm : [2020] 2020
Edition Statement
  • Första upplagan
Physical Description
  • 181 sidor : illustrationer ; 21 cm
Summary, etc
  • På vetenskaplig grund ger lärare, lärarstudenter och skolledare instrument för att reflektera kring vad utbildning på vetenskaplig grund kan och bör innebära för den egna praktiken. I boken diskuterar, analyserar och tolkar författaren betydelsen av skollagens formulering ”Utbildningen ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet”. Utifrån fördjupade diskussioner ger författaren konkreta exempel på hur forskning kan användas för att vägleda dem som är verksamma inom skolan, och begrepp som evidensbasering, forskningsbasering och vetenskapligt förhållningssätt kopplas på ett tydligt sätt till lärarprofessionen.
Index Term - Uncontrolled
ISBN
  • 9789147128457
Waiting
  • 0 (0)
*00011206cam a2201885 i 4500
*00166385
*00520201106140035.0
*008200605s2020    sw a||||||||||000 0|swe|c
*020  $a9789147128457$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789147128457
*035  $a(SE-LIBR)5ht06gf83znwgr6t
*040  $aBOKR$bswe$dLnuK$dS$ei$erda
*041  $aswe
*08204$a370.1$223/swe
*084  $aEa:d$2kssb/8
*084  $aDdc$2kssb/8
*1001 $aMatta, Corrado,$d1978-$4aut$0https://libris.kb.se/nl03b2s6123vjbx#it
*24510$aPå vetenskaplig grund :$ben vetenskapsteoretisk vägledning för lärare och lärarstudenter /$cCorrado Matta.
*250  $aFörsta upplagan
*264 1$aStockholm :$bLiber,$c[2020]
*264 3$c2020
*300  $a181 sidor :$billustrationer ;$c21 cm
*336  $atext$btxt$2rdacontent
*337  $aunmediated$bn$2rdamedia
*338  $avolume$bnc$2rdacarrier
*520  $aPå vetenskaplig grund ger lärare, lärarstudenter och skolledare instrument för att reflektera kring vad utbildning på vetenskaplig grund kan och bör innebära för den egna praktiken. I boken diskuterar, analyserar och tolkar författaren betydelsen av skollagens formulering ”Utbildningen ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet”. Utifrån fördjupade diskussioner ger författaren konkreta exempel på hur forskning kan användas för att vägleda dem som är verksamma inom skolan, och begrepp som evidensbasering, forskningsbasering och vetenskapligt förhållningssätt kopplas på ett tydligt sätt till lärarprofessionen.
*650 7$aVetenskapsteori$2sao
*650 7$aLärarrollen$2sao
*650 7$aPedagogik$xteori, filosofi$2sao
*653  $aVetenskapsteori
*653  $aLärarrollen
*852  $hForskningsmetodik Matta
^
No reviews exists for this book.
Click here to be the first to write a review.
Vis
Lukk
Send to
IdStatusDue dateOwnerShelf
Ex1Available GIH biblioteketForskningsmetodik