Location
Title Statement Idrott och city-marketing
Publication, Distribution, etc. (Imprint) idrottsforum.org, Malmö : 2008
Edition Statement
Physical Description
Series Statement/Added entry--Title
Index Term - Uncontrolled
Added Entry - Personal Name
ISBN
Waiting
*000 am
*00128792
*00520081021133333.0
*008081020s2008 sw |||| |00| 0 swe
*020 $a978-91-85645-05-3$x978-91-85645-05-3
*035 $a(SE-LIBR)11196972$x11196972
*040 $aS
*042 $9NB
*084 $aRb$2kssb/8
*084 $aQblb$2kssb/8
*084 $aQm$2kssb/8
*24510$aIdrott och city-marketing /$cKarin Book och Bo Carlsson, redaktörer
*250 $a1. uppl.
*260 $aMalmö :$bidrottsforum.org,$c2008$y2008
*300 $a232 s :$bill ;$c22 cm
*440 $aMalmö studies in sport sciences ;$v6,$x1652-3180
*653 $aMarknadsföring
*653 $aIdrott
*653 $aPlatsmarknadsföring
*7001 $aBook, Karin ,$d1970-$4edt
*7001 $aCarlsson, Bo,$d1958-$4edt$0https://libris.kb.se/p0k4bkg7m3hqmw7d#it
*841 $ax a$b0812124u 8 1001uu 0901128$e4$5Gih
*852 $bGih$hQb Idrott$5Gih
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
Inledning 7 Karin Book & Bo Carlsson Om behovet av marknadsföring och idrottens roll som marknadsförare 13 Gun Normark Fotboll och profilering av svenska städer 35 Torbjörn Andersson Spelet om Saxtorps Grand Prix 65 Lars Lagergren Det spektakulära och det vardagliga 95 Karin Book Revitalisering av en stad 121 Bo Carlsson Kameralinsens sport och rum: Om produktion av platser och identitet 145 David Gardell Stadens Arena: Odense Idrottsplats och dess stadsplanering 167 Ren Kural Sport Management, idrottsturism, event- och arenautveckling 185 Bo Carlsson & Gun Normark "Sport Industry" ger tillväxt i Skånes sportstäder 207 Björn-Anders Larsson Epilog: Idrott och city-marketing - nya utmaningar och KRAV 229 Karin Book & Bo Carlsson