GIH biblioteket

   
 
Äventyrsmetodik : upplevelsebaserat lärande
Your basket is empty
Vis
Location
  • Tidskrifter
Main Entry - Personal Name
Title Statement
  • Äventyrsmetodik : upplevelsebaserat lärande
Publication, Distribution, etc. (Imprint)
  • 1998
Physical Description
  • 8-13
Series Statement/Added entry--Title
  • 1998:1,
General Note
  • Det finns inte någon enhetlig definition på undervisning/utbildning med äventyrsinriktning. Artikelförfattaren tillämpar två olika inriktningar: 1. Personlig utveckling och grupputveckling. 2. Ämnesintegrerade temastudier. I praktiken arbetar man dock sällan renodlat med den ena eller andra inriktningen. Nedan förklaras begreppet äventyrsmetodik. Metoder...: För att stärka sammanhållningen och förbättra samarbetsförmågan i en grupp. För personlig utveckling. För ämnesintegrerade temastudier. Lärande som...:baseras på upplevelser med flertalet av våra sinnen (kinestetiska, taktila, auditiva och visuella). Nyttjar människans naturliga behov av spänning. Ger utmaningar på flera plan (fysisk, mentalt, intellektuellt och socialt). Är lustfulld. Integrerar den affektiva (kämslomässiga) dimensionen av lärandet med den kognitiva dimensionen (kunskap). Nyttjar fantasin och berättelsen.
Index Term - Uncontrolled
Waiting
  • 0 (0)
*000      ab
*00115325
*084  $aRb(p)$2kssb
*1001 $aFurmark, Sven-Gunnar
*24510$aÄventyrsmetodik :$bupplevelsebaserat lärande /$cArtikel
*260  $c1998
*300  $a8-13
*440  $aIdrottsläraren ;$v1998:1,$x1101-6892
*500  $aDet finns inte någon enhetlig definition på undervisning/utbildning med äventyrsinriktning. Artikelförfattaren tillämpar två olika inriktningar: 1. Personlig utveckling och grupputveckling. 2. Ämnesintegrerade temastudier. I praktiken arbetar man dock sällan renodlat med den ena eller andra inriktningen. Nedan förklaras begreppet äventyrsmetodik. Metoder...: För att stärka sammanhållningen och förbättra samarbetsförmågan i en grupp. För personlig utveckling. För ämnesintegrerade temastudier. Lärande som...:baseras på upplevelser med flertalet av våra sinnen (kinestetiska, taktila, auditiva och visuella). Nyttjar människans naturliga behov av spänning. Ger utmaningar på flera plan (fysisk, mentalt, intellektuellt och socialt). Är lustfulld. Integrerar den affektiva (kämslomässiga) dimensionen av lärandet med den kognitiva dimensionen (kunskap). Nyttjar fantasin och berättelsen.
*653  $aÄventyrsidrotter
*653  $aPedagogik
*850  $aIH
*852  $cTidskrifter
^
No reviews exists for this book.
Click here to be the first to write a review.
Vis
Send to